Friday 3 May 2013

#PRU13 : BERSEDIA UNTUK ARAB SPRING #TolakPR #UndiBN

Dalam ucapan semasa membubarkan Parlimen ke 12, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menyeru agar peralihan kuasa di peringkat persekutuan atau negeri perlu dilakukan secara aman. Ini adalah komitmen beliau untuk menerima apa sahaja keputusan pilihan raya umum (PRU) ke 13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Parlimen ke 12 dibubarkan pada 3 April 2013
 Ini adalah komitmen BN dalam menghormati suara dan kepentingan negara.

Parti politik dan rakyat seharusnya memberi kepercayaan penuh kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam menjalankan tanggungjawabnya mengendalikan pilihan raya paling penting dalam sejarah negara ini.

Kalau kita lihat situasi dan keadaan, pilihan raya kali ini adalah cukup mencabar dan amat getir pada kita BN kerana kita sedar ancaman yang dibawa pihak pakatan rakyat. Apabila sistem pilihan raya tidak dipercayai, negara menjadi tidak stabil... kemakmuran negara merudum dan rakyatlah juga yang  menderita.

Kalau kita lihat situasi dan keadaan, pilihan raya kali ini adalah cukup mencabar dan amat getir kepada BN kerana kita sedar ancaman yang dibawa pihak Pakatan Pembangkang.

Pihak pembangkang telahpun menyebarkan pelbagai dakyah bukan dakwah, fitnah dan bidaah kepada pemimpin dan parti dalam BN. Mereka buat pelbagai tuduhan kepada Perdana Menteri dan dirinya sendiri oleh sebab mereka berpendapat kali ini mereka sudah dapat mempengaruhi pengundi di seluruh negara untuk menyokong mereka dan menumbangkan kerajaan BN.

Menurut Tan Sri Muhyiddin, sepanjang 39 tahun dalam politik, ini adalah kempen terburuk pernah dilihat daripada pihak pembangkang sehingga Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah menghasut rakyat mencontohi Arab Spring bagi menjatuhkan BN.

Bila selesai pilihan raya 5 Mei, bila BN menang, mereka harus mengakui BN sudah menang, dan bila SPR umum, maka mereka harus mengakuinya. Jangan persoal, dan ingat, jangan pergi atas jalan raya buat demonstrasi. 

Sekiranya Anwar menafikan hasutan itu, rakyat mesti cabar beliau, dan lihat apa akan terjadi samada benar Anwar tidak menghasut atau sebaliknya.

Bagaimana pula dengan hasutan Zunar ini pula?

No comments:

Post a Comment