Tuesday 23 April 2013

#PRU13 : PENGAKUAN DR JUANDA DI HADAPAN TS MUHYIDDIN YASSIN



Ketika berceramah yang dihadiri Timbalan Perdana Menteri di Flat Sri Melaka, Bandar Tun Razak satu pengakuan telah dilakukan oleh Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya di hadapan pengundi-pengundi Bandar Tun Razak.

Seperti kita maklum, nama beliau telah pun diumumkan oleh Pengerusi Negeri Perlis, Mohd Faisol Abdul Rahman, untuk bertanding di Parlimen Kangar mewakili PKR.

Dr Juanda Jaya telah secara terbuka mengaku bahawa beliau akan memberi undinya kepada BN demi menjaga kepentingan dan keharmonian Islam.

Beliau juga berkata 'UBAH' perlu untuk negara tetapi bukanlah apa yang diretorikkan pihak pembangkang. Berubah untuk yang lebih baik dan bukan yang lebih menjahanamkan. Apa yang dikatakan pembangkang untuk 'UBAH' hanya akan membawa kepada ketidastabilan dan perpecahan rakyat sahaja. Sebagai seorang Islam, adalah menjadi tanggungjawab memastikan masadepan yang lebih baik untuk negara.

Di dalam ceramahnya, beliau juga membidas kenyataan sesetengah pemimpin PAS yang mendakwa seseorang itu berdosa atau menanggung dosa calon-calon yang mereka undi. Ini adalah dakwaan PAS yang tidak munasabah.

Bersama-sama Tan Sri Muhyiddin ialah Dr Juanda dan Datuk Hassan Ali

Beliau juga menyeru rakyat Malaysia agar undi untuk keamanan dan kestabilan.


Dr Juanda mengakui bahawa PAS tidak lagi seperti dahulu ketika beliau adalah salah seorang ahlinya tetapi PAS hari ini telah menjadi alat kepada PKR dan DAP. - mantra

No comments:

Post a Comment